Registrovaní používatelia majú na rozdiel od neregistrovaných možnosť využívať všetky časti aplikácie odpočet PLYNU:
- Samoodpočet
- Moje odberné miesta
- História odpočtov a spotrieb
- Aktuality
- Moje žiadosti
- Zákaznícka linka
- Poruchová linka
- Odstávky a rekonštrukcie
- Nahlásenie nedostatkov
- Odporúčaní zhotovitelia
- Môj profil
Neregistrovaní používatelia majú prístup len do časti „Samoodpočet“.
Požadované údaje pri registrácii sú :
- Meno a priezvisko
Pre úspešnú registráciu je potrebné potvrdiť súhlas so Všeobecnými obchodnými podmienkami, Reklamačným poriadkom a Informáciami o spracúvaní osobných údajov (GDPR).
Odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov (GDPR) môžete vykonať po prihlásení vo vašom zákazníckom profile.
Po zaregistrovaní Vám bude zaslaný e-mail na Vami uvedený email pre dokončenie aktivácie používateľského účtu. Skontrolujte si, prosím, aj emailové priečinky SPAM / nevyžiadaná pošta.
V prípade, že ste sa už registrovali a aktivovali si účet do Zákazníckeho portálu na webe www.spp-distribucia.sk, môžete prejsť priamo do časti „Prihlásenie“ a prihlásiť sa rovnakými údajmi.
Pre prihlásenie musíte mať založený a aktivovaný používateľský účet. Pre prihlásenie do mobilnej aplikácie odpočet PLYNU môžete použiť rovnaký účet a heslo, ktoré používate do profilu používateľa na stránke https://www.spp-distribucia.sk.
V prípade, že ste zabudli svoje heslo, môžete ho obnoviť kliknutím na odkaz Zabudnuté heslo v časti Prihlásenie. Obnovu hesla môžete urobiť aj cez webový prehliadač: https://account.spp-distribucia.sk/forgot-password/
V časti Môj profil, si môžete ľubovoľne upravovať e-mailovú adresu a telefónne číslo.
V časti „ Moje odberné miesta“ si kliknutím na odkaz si Pridať odberné miesto máte možnosť pridať a uložiť svoje odberné miesto (OM) do svojho profilu. Pre pridanie OM budete potrebovať vaše číslo POD a vaše sériové číslo plynomera. POD (jednoznačný identifikátor miesta odberu plynu) sa skladá z prefixu SKSPPDIS a 12-miestneho čísla a nájdete ho vo vašej vyúčtovacej faktúre za dodávku zemného plynu.
Áno, je možné pridať si viacero odberných miest (aj v prípade, že sú odberné miesta u rôznych dodávateľov plynu).
Je možné, že vaše odberné miesto má už pridané do aplikácie iný užívateľ. Ak si ho chcete pridať aj vy, je potrebné vyžiadať si PIN kód od daného užívateľa. Skontrolujte tiež prosím správnosť zadaných údajov (POD číslo a sériové číslo plynomera).
V časti Moje odberné miesta je údaj o zaradení do odpočtového cyklu. Cyklický odpočet si môžete zadať v mesiaci cyklu, do ktorého ste zaradený. Aplikácia vás na vykonanie cyklického samoodpočtu upozorní pri danom odmernom mieste.
Samoodpočet si môžete zadať v prípade, že u vás ešte nebol v danom mesiaci vykonaný odpočet.
Odpočet prostredníctvom mobilnej aplikácie si môžete zadať kedykoľvek, maximálny jedenkrát za deň. V prípade, že je v momente zadávania samoodpočtu požadovaný odpočet zo strany SPP-distribúcia, a.s., zapíše sa ako fakturačný. Ak zo strany SPP-distribúcia, a.s., odpočet nie je požadovaný, zapíše sa ako orientačný.
Sériové číslo si môžete naskenovať pomocou čiarového kódu v aplikácii odpočet PLYNU priamo pri zadávaní samoodpočtu. V prípade, že neviete načítať čiarový kód, sériové číslo meradla nájdete na svojej vyúčtovacej faktúre. Ak bolo na vašom odbernom mieste po fakturácií vymenené meradlo, opíšte sériové číslo priamo z meradla. Nachádza sa na číselníku meradla alebo na čiarovom kóde nalepenom na telese plynomera. Pri oboch prípadoch je potrebné zapísať sériové číslo bez medzier, pomlčiek a znakov za sériovým číslom.
Táto funkcionalita vyžaduje, aby Váš smart telefón, tablet mal povolený prístup aplikácie odpočet PLYNU ku kamere/fotoaparátu. Nastavenie môžete zmeniť/upraviť aj menu Nastavenia vášho mobilného telefónu pre aplikáciu odpočet PLYNU (napr. Kamera a pod.).
POD je jednoznačný identifikátor miesta odberu plynu. Skladá z prefixu SKSPPDIS a 12-miestneho čísla. Nájdete ho vo vašej vyúčtovacej faktúre za dodávku zemného plynu.
V časti Moje odberné miesta po kliknutí na odkaz História odpočtov a spotreby nájdete v dolnej časti obrazovky záložku História odpočtov.História sa zobrazuje pre meradlo aktuálne inštalované na odbernom mieste. V prípade, že si chcete vybrať meradlo inštalované v minulosti, musíte si ho vybrať v rozbaľovanom okne.
V časti Moje odberné miesta po kliknutí na odkaz História odpočtov a spotreby nájdete v dolnej časti obrazovky záložku História spotreby. Zobrazí sa čiarový diagram s históriou spotrieb vypočítaných na základe fakturačných a orientačných spotrieb.
V časti „História odpočtov“ sú zapísané všetky odpočty / spotreby na odbernom mieste od poslednej zmeny odberateľa na odbernom mieste, maximálne však za obdobie 6 rokov.
Fakturačný odpočet je odpočet, ktorý eviduje váš dodávateľ plynu. Môže ísť o cyklický odpočet, mimoriadny fakturačný odpočet, odpočet pri zmene dodávateľa alebo odberateľa a pod.
Orientačný odpočet je odpočet, ktorý nie je zasielaný vášmu dodávateľovi plynu, a je zobrazovaný len v aplikácii Odpočet PLYNU. Zadať si ho môžete prostredníctvom aplikácie sami, a to v období, keď nie je požadovaný samoodpočet zo strany SPP-distribúcia, a.s. Ako odberateľ si môžete pre odberné miesta zapísať pre vlastnú evidenciu jeden orientačný odpočet na každý deň.
V prípade orientačných odpočtov SPP-distribúcia a.s. nezodpovedá za prípadnú stratu, výmaz, a zmenu orientačného odpočtu.
Spotreba je v aplikácií vypočítaná ako rozdiel stavov medzi jednotlivými cyklickými odpočtami. Váš obchodník v zmysle Vyhlášky MH SR č. 269/2012 Z.z. násobí túto hodnotu koeficient nadmorskej výšky podľa obce, v ktorej sa nachádza vaše odberné miesto.
Nie, bohužiaľ, žiadosť nie je podať priamo cez mobilnú aplikáciu. Po kliknutí na možnosť „podať žiadosť v mobilnej aplikácii budete informovaný o presmerovaní na webovú stránku. Z praktických dôvodov však odporúčame podať si novú žiadosť cez webovú stránku spp-distribúcia.sk.
V časti „Moje žiadosti“ môžete sledovať aktuálny stav dvoch typov žiadostí, a to: Žiadosť o pripojenie a Žiadosť o prvomontáž meradla (podané po termíne 15.7.2017)
Skontrolujte si v aplikácii odpočet PLYNU nastavenie zasielania notifikácii (SMS, PUSH, email) pre konkrétnu žiadosť nakoľko nastavenie je individuálne pre každú žiadosť samostatne.
Táto funkcionalita vyžaduje, aby Váš smart telefón, tablet mal povolené prijímanie hlásení z aplikácie odpočet PLYNU. Nastavenie môžete povoliť v menu Nastavenia vášho mobilného telefónu pre aplikáciu odpočet PLYNU v položke Oznámenia.
Iné možné príčiny: mobilný telefón môže byť v režime „Nerušiť“, „Lietadlový režim“, „šetrič batérie“, alebo máte v mobile vypnuté systémové notifikácie.
Pre správne fungovanie je potrebné, aby ste mali v profile používateľa aplikácie odpočet PLYNU zadané a overené mobilné číslo, na ktoré vám budeme zasielať sms správy.
Táto funkcionalita vyžaduje, aby Váš smart telefón alebo tablet obsahoval GPS modul a bolo aplikácii odpočet PLYNU povolené jeho používanie. Nastavenie môžete zmeniť/upraviť v menu Nastavenia vášho mobilného telefónu pre aplikáciu odpočet PLYNU (napr. Poloha a pod.). Pre presnejšiu lokalizáciu odporúčame zapnúť aj funkciu Presná poloha (angl. Precise location) ak je podporovaná.