Pravidlá objednávania distribučných kapacít
V súlade s § 42 ods. 6 vyhlášky ÚRSO č. 24/2013 Z. z., ktorou sa ustanovujú pravidlá pre fungovanie
vnútorného trhu s elektrinou a pravidlá pre fungovanie vnútorného trhu s plynom (ďalej len „Pravidlá
trhu“) týmto stanovujeme nasledujúce podmienky a lehoty pre objednávanie distribučných kapacít na obdobie od 1.12.2017 (vrátane) pre súhrnný vstupný bod do distribučnej siete (DS) a pre odberné miesta:
Termíny objednávania DK
Typ distribučnej kapacity (DK) | Predloženie žiadosti |
---|---|
Ročná DK pre súhrnný vstupný bod do distribučnej siete |
Najneskôr päť celých pracovných dní pred začiatkom príslušného mesiaca |
Krátkodobá DK pre súhrnný vstupný bod do distribučnej siete – mesačná |
Najneskôr dva celé pracovné dni pred začiatkom príslušného mesiaca |
Krátkodobá DK pre súhrnný vstupný bod do distribučnej siete – denná |
Najneskôr jeden celý kalendárny deň pred dňom účinnosti DK |
Ročná DK pre odberné miesto kategórie S alebo V, mimo osobitných procesov (odberné miesto bez distribučnej zmluvy, zmena dodávateľa, ZPO atď.) |
Najneskôr päť celých pracovných dní pred začiatkom príslušného mesiaca |
Krátkodobá DK pre odberné miesto kategórie S alebo V – mesačná |
Najneskôr dva celé pracovné dni pred začiatkom príslušného mesiaca |
Krátkodobá DK pre odberné miesto kategórie S alebo V – denná |
Najneskôr dva celé pracovné dni pred dňom účinnosti DK |
Oznámenie/žiadosť o neobnovenie/obnovenie DK pre odberné miesta kategórie D a M v rámci autoprolongácie |
Najneskôr päť celých pracovných dní pred začiatkom príslušného mesiaca |
Vyššie uvedené lehoty neplatia pre žiadosti podané v období od 15. decembra – 6. januára, kedy budú konkrétne lehoty na podávanie žiadostí oznámené všetkým užívateľom distribučnej siete začiatkom mesiaca december.
V prípade krátkodobých DK pre odberné miesta môže byť akceptovaná aj kratšia lehota (než je uvedená vyššie) v prípade preukázanej poruchy/havárie na odbernom mieste, ktorá má za následok potrebu okamžitého zvýšenia odberu. Posúdenie opodstatnenosti je výlučne v kompetencii SPP-D.
V prípade doručenia žiadostí po uplynutí vyššie uvedených lehôt, s výnimkou podľa predchádzajúcej vety, budú žiadosti odmietnuté!
Príklad počítania lehôt
žiadosť je potrebné doručiť SPP-D najneskôr v utorok 28.11.2017 do polnoci.
Požaduje sa pridelenie krátkodobej dennej DK pre súhrnný vstupný bod od nedele 10.12.2017,
žiadosť je potrebné doručiť SPP-D najneskôr v piatok 8.12.2017 do polnoci.
Spôsob objednávania DK
Ak deň zadania objednávky DK pripadá na deň pracovného pokoja, spolu s objednaním DK je potrebné zaslať SPP-D aj e-mail s oznámením o objednaní DK na adresy sales@spp-distribucia.sk, peter.jakub@spp-distribucia.sk, jan.knotek@spp-distribucia.sk, lubos.jurci@spp-distribucia.sk a spd@spp-distribucia.sk.
Lehoty uvedené vyššie platia pre odberné miesta len v prípade podania žiadostí podľa Technických podmienok elektronickej komunikácie. Pre užívateľov distribučnej siete, ktorí nemajú uzatvorenú Rámcovú zmluvu o prístupe a distribúcii záväzne platia štandardné lehoty uvedené v Pravidlách trhu a Prevádzkovom poriadku SPP-distribúcia, a.s..
Pravidlá procesu zmeny dodávateľa plynu
1. Žiadosti o zmenu dodávateľa plynu
V prípade ak dôjde k zaslaniu žiadostí o zmenu dodávateľa plynu po lehote 21 celých kalendárnych dní pred účinnosťou zmeny dodávateľa plynu, SPP – distribúcia, a.s. (ďalej len „SPP-D“) žiadosť o zmenu dodávateľa plynu odmietne a zastaví proces zmeny dodávateľa plynu. Následne notifikuje pôvodného dodávateľa plynu a vyzve ho, aby v prípade, ak neeviduje pre príslušné odberné miesto/miesta ukončenie zmluvy o dodávke plynu, podal námietku. Pokiaľ námietku nepodá, pre príslušné odberné miesto/miesta bude vyhlásené uplatnenie inštitútu dodávateľa poslednej inštancie (DPI).
Nový dodávateľ plynu musí byť v procese zmeny dodávateľa plynu splnomocnený zo strany koncového odberateľa plynu a to na úkony spojené s procesom zmeny dodávateľa plynu.
Vzor splnomocnenia akceptovaný SPP-distribucia, a.s. : Splnomocnenie zmena dodavateľa.doc
Text resp. význam tohto splnomocnenia musí byť zachovaný avšak tento vzor je možné použiť do tlačív dodávateľa plynu.
Predložením žiadosti o zmenu dodávateľa plynu nový dodávateľ plynu prehlasuje, že je splnomocnený zo strany koncového odberateľa plynu a to na úkony spojené s procesom zmeny dodávateľa plynu v rozsahu splnomocnenia uvedeného vyššie.
2. Notifikovanie pôvodného dodávateľa plynu
3. Námietky pôvodného dodávateľa plynu
Námietky sa zasielajú podľa Technických podmienok elektronickej komunikácie.
4. Storno žiadostí o zmenu dodávateľa plynu zo strany nového dodávateľa plynu
Storná sa zasielajú podľa Technických podmienok elektronickej komunikácie.
5. Vykonanie zmeny dodávateľa plynu
6. Príklady lehôt v procese zmeny dodávateľa plynu
- požadovaný dátum účinnosti zmeny dodávateľa plynu: 12.2012;
- lehota na predloženie žiadostí o zmenu dodávateľa plynu: najskôr od začiatku dňa 5.11.2012, najneskôr do polnoci 9.11.2012;
- lehoty na predloženie námietok a storien: najskôr od začiatku dňa 16.11.2012, najneskôr do polnoci 20.11.2012.
7. Osobitné ustanovenia