Poruchová linka 0850 111 727
   Zákaznícka linka 0850 269 269 
( zo zahraničia: +421 2 2040 2040)

SPP – distribúcia, a.s., rešpektuje právo fyzickej osoby na súkromie a z toho dôvodu pristupuje k ochrane osobných údajov zodpovedne.

Osobné údaje spracúva zákonne, v nevyhnutnom rozsahu danom konkrétnym účelom spracúvania a v súlade s platnými právnymi predpismi na ochranu osobných údajov rešpektujúc práva dotknutej osoby vyplývajúce zo zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „ZOOÚ“) a Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej ako „GDPR“).

Prevádzkovateľom osobných údajov je SPP – distribúcia, a. s., so sídlom Plátennícka19013/2, 821 09 Bratislava – mestská časť Ružinov, IČO: 35 910 739, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sa, vložka č. 3481/B, lebo určuje účel a prostriedky spracúvania osobných údajov. Voči SPP – distribúcia, a. s., ako prevádzkovateľovi Vašich osobných údajov, môžete uplatňovať Vaše zákonné práva dotknutej osoby, písomne na e-mailovej adrese:  gdpr@spp-distribucia.sk alebo poštou na adrese:  GDPR, Plátennícka19013/2, 821 09 Bratislava – mestská časť Ružinov.

SPP – distribúcia, a. s., má tiež určenú zodpovednú osobu na ochranu osobných údajov, ktorá dohliada na riadne spracúvanie osobných údajov. Na túto zodpovednú osobu sa môžete kedykoľvek obrátiť písomne na e-mailovej adrese: gdpr@spp-distribucia.sk, telefonicky na telefónnom čísle +421 2 2040 2044 alebo poštou na adrese:  Zodpovedná osoba GDPR, Plátennícka19013/2, 821 09 Bratislava – mestská časť Ružinov.
description1. Aké osobné údaje, na aké účely a na základe akého právneho základu sa spracúvajú?

  • Mobilná aplikácia – odpočet PLYNU (ďalej ako „Aplikácia“)SPP-D za účelom prevádzkovania Aplikácie a zabezpečenia jej funkcií spracúva osobné údaje v takom rozsahu, v akom boli zo strany dotknutej osoby poskytnuté. Rozsah a kategória osobných údajov je daná funkciami, ktoré dotknutá osoba v Aplikácii využíva. Na začatie využívania Aplikácie a prihlásenie sa do Aplikácie sú potrebné kontaktné údaje. Po prihlásení do Aplikácie sú niektoré jej funkcie podmienené ich aktiváciou zo strany dotknutej osoby a teda súhlasom so spracovaním osobných údajov na účel daný konkrétnou funkciou.účely:  využívanie Aplikácie, t.j. plnenie zmluvných povinností –  inštalácia Aplikácie, registrácia, súhlas s podmienkami využívania Aplikácie, bezodplatné poskytnutie Aplikácie, súvisiaca komunikácia, uchovávanie dokumentov.

    právny základ:  Zmluvný  a predzmluvný vzťah, ktorého je dotknutá osoba jednou zo zmluvných stránčl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR nevyhnutnosť spracúvania na plnenie zmluvy, ktorej zmluvnou stranou je dotknutá osoba, alebo na vykonanie opatrenia pred uzatvorením zmluvy na základe žiadosti dotknutej osoby.

    Ďalšie účely dané funkciami Aplikácie:

    • dostávať SMS upozornenia (tzv. push notifikácie) alebo e-maily o službách a/alebo novinkách a ponukách SPP – distribúcia, a.s., o termíne vykonania samoodpočtu. Dotknutá osoba pred prvým použitím Aplikácie musí udeliť súhlas s týmito upozorneniami. Prijímanie push notifikácii je možné kedykoľvek odvolať.
    • dostávať SMS upozornenia pri zmene stavu žiadosti. Dotknutá osoba pred prvým použitím musí na tento účel zadať a potvrdiť svoje telefónne číslo. Prijímanie SMS notifikácii je možné kedykoľvek povoliť/zakázať na úrovni jednotlivej sledovanej žiadosti. V základnom nastavení Aplikácie je doručovanie SMS vypnuté.
    • nahlasovať poškodenie/nedostatky na plynárenských zariadeniach. Dotknutá osoba môže pri nahlásení poškodenia/nedostatku aktivovať funkciu Lokalizácia (voliteľné), čím udelí súhlas so spracovaním aktuálnych GPS súradníc poškodenia/nedostatku na plynárenskom zariadení za účelom presnej lokalizácie nedostatku na plynárenskom zariadení a jeho efektívneho odstránenia. Funkciu Lokalizácia je možné kedykoľvek zrušiť.
    • zasielať vyhotovenú fotografiu poškodenia/nedostatkov na plynárenskom zariadení z koncového zariadenia pri nahlasovaní poškodenia/nedostatkov na plynárenských zariadeniach (voliteľné) alebo vyhotovenú fotografiu plynomera z koncového zariadenia pri nahlasovaní samoodpočtu spotreby plynu (povinné).

    právny základ: Súhlas – článok 6 ods. 1 písm. a) GDPR dotknutá osoba vyjadrila súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov aspoň na jeden konkrétny účel.

    Poskytnutie súhlasu so spracúvaním osobných údajov je dobrovoľné a dotknutá osoba ho môže kedykoľvek odvolať zrušením funkcie. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť spracúvania osobných údajov založeného na súhlase pred jeho odvolaním.

    kategória dotknutých osôb: užívateľ Aplikácie, odberateľ

    kategória osobných údajov: kontaktné osobné údaje požadované k registrácii najmä meno, priezvisko, e-mail, osobné údaje potrebné k poskytnutiu jednotlivých služieb, resp. funkcií napr. osobné údaje odberného miesta na základe zadaného POD v súvislosti s využívaním funkcie samoodpočtov, informácia či je dotknutá osoba aktuálne pripojená k internetu prostredníctvom funkcionality ACCESS_WIFI_STATE, za účelom vyhodnotenia, či je možné poskytnúť online služby  v Aplikácii, ktoré vyžadujú zobrazenie údajov zo serverov SPP – distribúcia, a.s..

     

    Ďalšie účely spracúvania osobných údajov dotknutých osôb:

  • Plnenie zákonných povinností prevádzkovateľa distribučnej siete (najmä vo vzťahu k odberateľom a ich odberným miestam, k dodávateľom zemného plynu, k Úradu pre reguláciu sieťových odvetví SR)účely: plnenie zákonných povinností prevádzkovateľa distribučnej siete (najmä vo vzťahu k odberateľom a ich odberným miestam, k dodávateľom zemného plynu, k Úradu pre reguláciu sieťových odvetví SR) najmä poskytovanie údajov a informácií dodávateľom plynu (zmluvným dodávateľom plynu odberateľa, dodávateľovi poslednej inštancie) a Úradu pre reguláciu sieťových odvetví SR v prípadoch stanovených právnymi predpismi, napr. v prípade zabezpečenia dodávky plynu v režime dodávky poslednej inštancie), realizácia úkonov prevádzkovateľa distribučnej siete vo vzťahu k odberateľom a ich odberným miestam, ktoré sú pripojené do distribučnej siete.právny základ: Zákonná povinnosť – čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR nevyhnutnosť spracúvania podľa osobitného predpisu, ktorým je najmä zákon č. 251/2012 Z. z. o energetike a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákon č. 250/2012 Z. z. o regulácii v sieťových odvetviach v znení neskorších predpisov, zákon č. 142/2000 Z. z. o metrológii a o zmene a doplnení niektorých zákonov a všeobecne záväzné právne predpisy vydané na ich vykonanie, vyhláška Úradu pre reguláciu sieťových odvetví č. 24/2013 Z.z. ktorou sa ustanovujú pravidlá pre fungovanie vnútorného trhu s elektrinou a pravidlá pre fungovanie vnútorného trhu s plynom.kategória dotknutých osôb: odberateľ

    kategória osobných údajov: identifikačné údaje, adresa trvalého pobytu, kontaktné telefónne číslo, faxové číslo, adresu elektronickej pošty, ak ich má, dátum narodenia, adresu odberného miesta, číslo odberného miesta odberateľa plynu, údaj o spotrebe plynu, údaje uvedené v žiadostiach, formulároch.

    Ďalšie informácie o spracúvaní osobných údajov odberateľa plynu sú uvedené na webovej stránke SPP – distribúcia, a.s. na podstránke Ochrana osobných údajov.

  • Sieťová bezpečnosť/Bezpečnosť informačných systémovúčely: Zaistenia bezpečnosti siete a informačnej bezpečnostiprávny základ:

    Oprávnený záujem prevádzkovateľa – článok 6, ods. 1 písm. f) GDPR –  ochrana dát a zabezpečenie plynulého toku týchto dát, čo je nevyhnutné na neprerušované poskytovanie služby distribúcie zemného plynu a záujem na plnení povinností vyplývajúcich z GDPR prijať primerané bezpečnostné opatrenia s cieľom zamedziť nezákonnému spracúvaniu osobných údajov a iných informácií, ktoré je v prostredí prevádzkovateľa potrebné chrániť, oprávnený záujem na bezpečnosti informačných systémov, na zabezpečení systému pred hrozbami kybernetického útoku a preukázanie súladu s GDPR.

    Zákonná povinnosť – článok 6, ods. 1 písm. c) GDPR – Zákon č. 69/2018 Z. z. o kybernetickej bezpečnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov

    kategória dotknutých osôb: užívateľ Aplikácie, odberateľ

    kategória osobných údajov: všetky osobné údaje (osobné údaje nie sú priamo spracúvané, ale kyberbezpečnosť pokrýva všetky elektronické spracúvania dát),  prístupové údaje do rôznych kont,  údaje súvisiace so službami IT, IP adresy, login.

  • Šetrenie podnetov v súvislosti s etickým správanímúčely: Šetrenie/vybavenie podnetov v súvislosti s etickým správanímprávny základ:

    Oprávnený záujem – článok 6, ods. 1 písm. f) GDPR – spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné na účel oprávnených záujmov prevádzkovateľa alebo tretej strany – je v oprávnenom záujme prevádzkovateľa zabezpečiť dodržiavanie prijatých etických princípov a zásad.

    kategória dotknutých osôb: oznamovateľ, oznámená osoba

    kategória osobných údajov: bežné osobné údaje potrebné na vybavenie/prešetrenie podnetu.

  • Oznamovanie protispoločenskej činnosti – prešetrovane oznámení (whistleblowing)účely: Šetrenie/vybavenie oznámení protispoločenskej činnostiprávny základ:

    Zákonná povinnosť – článok 6, ods. 1 písm. c) GDPR spracúvanie osobných údajov je nevyhnutné podľa osobitného predpisu – Zákon č. 54/2019 Z.z. o  ochrane oznamovateľov protispoločenskej činnosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov

    kategória dotknutých osôb: oznamovateľ, oznámená osoba

    kategória osobných údajov: bežné osobné údaje a osobné údaje potrebné na vybavenie/prešetrenie oznámenia.

  • Sťažnosti a reklamácieúčely: Vybavenie podaných sťažností a reklamácií, Záznam hovoru (v prípade volania na zákaznícku linku)právny základ:

    Zmluvný a predzmluvný vzťah, ktorého je dotknutá osoba jednou zo zmluvných strán – článok 6, ods. 1 písm. b) GDPR;

    Zákonná povinnosť – článok 6, ods. 1 písm. c) GDPR – zák. č. 251/2012 Z. z. o energetike, zákon č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, zákon č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku

    Oprávnený záujem prevádzkovateľa – článok 6, ods. 1 písm. f) GDPR  – je oprávneným záujmom prevádzkovateľa  zabezpečiť  starostlivosť o zákazníkov, zvyšovať ich spokojnosť, zabezpečiť riadne plnenie povinností (zákonných, zmluvných), vyhotovenie zvukového záznamu za účelom skvalitňovania poskytovaných služieb a tiež na preverenie poskytnutých informácií počas hovorov pri sťažnosti/reklamácii zákazníkov

    kategória dotknutých osôb: žiadatelia/zákazníci/odberatelia, ostatné osoby dávajúce sťažnosť/reklamáciu, osoby označené v sťažnosti

    kategória osobných údajov: bežné osobné údaje (meno a priezvisko, adresa) a údaje oznámené a nevyhnutné na vyriešenie reklamácie/sťažnosti.

  • Dotknuté osoby – vybavovanie žiadostí dotknutých osôb uplatňujúcich si svoje právaúčely: Vybavenie podaných žiadostí dotknutých osôbprávny základ:

    Zákonná povinnosť  článok 6, ods. 1 písm. c) GDPR  – Zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov)

    kategória dotknutých osôb: osoby, ktoré využijú svoje práva v zmysle GDPR (na opravu, vymazanie, informovanie o spracúvaných OÚ a pod.)

    kategória osobných údajov: spravidla bežné osobné údaje, osobitná kategória len v prípade, že je predmetom žiadosti a vzťahuje sa k takej spracovateľskej operácii.

  • Správa registratúry/Archivácia – uchovávanieúčely: správa registratúry – evidovanie, tvorba, ukladanie, ochrana registratúrnych záznamov, prístup k nim a zabezpečenie ich vyraďovania a archivácia – správa, evidencia, uchovávanie zmlúv, dokumentov súvisiacich so záväzkovým, zodpovednostným  vzťahom, doručených/odoslaných dokumentov, žiadostí, spisovprávny základ:

    Zákonná povinnosť – článok 6, ods. 1 písm. c) GDPR – zákon č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a o doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov – správa registratúry

    Oprávnený záujem prevádzkovateľa – článok 6, ods. 1 písm. f) GDPR  – je oprávneným záujmom prevádzkovateľa evidovať a uchovávať dokumentáciu, zmluvy, sťažnosti a iné, najmä v súvislosti s uplatňovaním právnych nárokov.

    kategória dotknutých osôb: žiadatelia/zákazníci/odberatelia, užívateľ Aplikácie, zmluvní partneri (ich zamestnanci, kontaktné osoby), osoby podávajúce sťažnosť/reklamáciu/podnet, vlastník nehnuteľnosti, do ktorej bol neoprávnene odoberaný plyn, akákoľvek osoba, ktorá je pasívne vecne legitimovaná alebo do konania zainteresovaná, svedok, účastníci konania, znalec, intervenient, uchádzači o zamestnanie/zamestnanci/bývalí zamestnanci/ich rodinní príslušníci, návštevník webovej stránky

    kategória osobných údajov: spravidla bežné osobné údaje,  osobitná kategória v spojení s článkom 9, ods. 2  GDPR  len v prípade, že sa vzťahuje  k takej spracovateľskej operácii.

  • Poštové zásielky účely: Odosielanie, evidencia a správa prijatých a odosielaných poštových zásielokprávny základ:

    Zákonná povinnosť – –článok 6, ods. 1 písm. c) GDPR – zákon č. 305/2013 Z. z. o elektronickej podobe výkonu pôsobnosti orgánov verejnej moci a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o e-Governmente) v znení neskorších predpisov.

    Oprávnený záujem prevádzkovateľa  článok 6, ods. 1 písm. f) GDPR  je oprávneným záujmom prevádzkovateľa evidovať odoslanú a doručenú poštu najmä v záujme preukazovania odoslania/doručenia.

    kategória dotknutých osôb: žiadatelia/zákazníci/odberatelia, zmluvní partneri (ich zamestnanci, kontaktné osoby), osoby podávajúce sťažnosť/reklamáciu/podnet, vlastník nehnuteľnosti, do ktorej bol neoprávnene odoberaný plyn, akákoľvek osoba, ktorá je pasívne vecne legitimovaná alebo do konania zainteresovaná, svedok, účastníci konania, znalec, intervenient, uchádzači o zamestnanie/zamestnanci/bývalí zamestnanci/ich rodinní príslušníci

    kategória osobných údajov: spravidla bežné osobné údaje.

  • Právna agendaúčely: kontaktovanie/uplatňovanie/obhajovanie právnych nárokov, správne konanieprávny základ:

    Zákonná povinnosť – článok 6, ods. 1 písm. c) GDPR  –   riešenie súdnych sporov (zákon č. 160/2015 Z.z. Civilný sporový poriadok, zákon č. 162/2015 Z.z. Správny súdny poriadok a súvisiace predpisy), riešenie sporov mediáciou (zákon č. 420/2004 Z.z. o mediácii a súvisiace predpisy), poskytovanie informácií na účely trestného konania (zákon č. 301/2005 Z.z. Trestný poriadok, zákon č. 171/1993 Zb. o Policajnom zbore a súvisiace predpisy), poskytovanie informácií potrebných na zistenie skutkového stavu (zákon č. 160/2015 Z.z. Civilný sporový poriadok a súvisiace predpisy), alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (zákon č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov), alternatívne riešenie nespotrebiteľských sporov (zákon č. 250/2012 Z.z. o regulácii v sieťových odvetviach), riešenie exekúcií (zákon č. 59/2018 Z.z. Exekučný poriadok), konkurzy a reštrukturalizácie (zákon č. 7/2005 Z.z. o konkurzoch a reštrukturalizáciách), správa registratúry – evidovanie, tvorba, ukladanie, ochrana registratúrnych záznamov, prístup k nim a zabezpečenie ich vyraďovania (zákon č. 395/2002 Z.z. o archívoch a registratúrach), riešenie správnych konaní (zákon č. 71/1967 Zb. správny poriadok a súvisiace predpisy), konanie o priestupkoch (zákon č. 372/1990 Zb. o priestupkoch a súvisiace predpisy),

    Oprávnený záujem  – čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR v spojení s čl. 9, ods. 2 písm. f) GDPR)  – je oprávneným záujmom prevádzkovateľa preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov  súdnou cestou alebo mimosúdnou cestou.

    kategória dotknutých osôb: žiadatelia/zákazník/odberateľ, vlastník nehnuteľnosti, do ktorej bol neoprávnene odoberaný plyn, akákoľvek osoba, ktorá je pasívne/aktívne vecne legitimovaná alebo do konania zainteresovaná, svedok, účastníci konania, znalec, intervenient, návštevník webovej stránky, uchádzač o zamestnanie

    kategória osobných údajov: bežné osobné údaje, osobné údaje v rozsahu v zmysle prísl. právnych predpisov (Civilný sporový poriadok, Exekučný poriadok).

    Na základe vykonaného posúdenia spoločnosť SPP – distribúcia, a.s. dospela k záveru, že spracúvanie osobných údajov dotknutej osoby na účely plnenia vyššie uvedených oprávnených záujmov môže dotknutá osoba najmä vzhľadom na zmluvný vzťah, využívanie služieb, o ktoré požiadala odoslaním žiadosti, na registráciu, na vzhľadom na pripojenie odberného plynového zariadenia stavby / nehnuteľnosti do distribučnej siete prevádzkovanej spoločnosťou SPP – distribúcia, a.s.  a/alebo distribúciu plynu do odberného miesta, na realizáciu telefonátu, v rámci ktorého je dotknutá osoba upozornená, že telefonický hovor bude zaznamenaný, primerane očakávať a že spracúvaním nebude dochádzať k zásahu do jej práv v miere, ktorá by jej spôsobila ujmu. Dotknutá osoba má podľa čl. 21 GDPR právo namietať proti spracúvaniu jej osobných údajov, ktoré sa opiera o oprávnený záujem spoločnosti SPP – distribúcia, a.s., v takom prípade bude spoločnosť SPP – distribúcia, a.s.  osobné údaje dotknutej osoby naďalej spracovávať len vtedy, ak bude preukázané, že pre takýto postup existujú závažné oprávnené dôvody.

2. Prečo je poskytnutie osobných údajov potrebné?

Poskytnutie osobných údajov na účely uzavretia a plnenia zmluvy (využívanie Aplikácie)
je zmluvnou požiadavkou, bez poskytnutia týchto údajov nedôjde k vzniku zmluvného vzťahu medzi prevádzkovateľom a dotknutou osobou. Poskytnutie osobných údajov na účely plnenia zákonných povinností je zákonnou požiadavkou, bez poskytnutia týchto údajov nie je možné riadne plniť povinnosti vyplývajúce z príslušných právnych predpisov. Poskytnutie osobných údajov odberateľa je potrebné na riadne plnenie povinností prevádzkovateľa distribučnej siete vo vzťahu k odbernému miestu, odberateľovi plynu, dodávateľovi plynu a Úradu pre reguláciu sieťových odvetví.

3. Ako dlho budú osobné údaje spracúvané?

Spoločnosť SPP – distribúcia, a. s. bude osobné údaje dotknutej osoby spracúvať po dobu plnenia účelu (napr. do doby ukončenia zmluvy, do doby zrušenia užívateľského on-line účtu, do doby zrušenia Aplikácie, do doby vybavenia sťažnosti, podnetu) a v nevyhnutne potrebnom rozsahu uchovávať aj po splnení účelu po dobu 5 rokov v súvislosti s možným uplatnením, resp. obhajobou práv, resp. pod dobu, ktorá vyplýva z príslušných právnych predpisov a/alebo registratúrneho poriadku prevádzkovateľa. Osobné údaje vyplývajúce zo súhlasu bude SPP – distribúcia, a. s.  spracúvať po dobu trvania súhlasu, t. j. po dobu vyplývajúcu zo súhlasu alebo do odvolania súhlasu. Po dobe trvania súhlasu budú osobné údaje v nevyhnutnom rozsahu uchovávané po dobu  5 rokov v súvislosti s možným uplatnením, resp. obhajobou práv, resp. pod dobu, ktorá vyplýva z príslušných právnych predpisov a/alebo registratúrneho poriadku prevádzkovateľa.

4. Komu môžu byť osobné údaje dotknutej osoby poskytnuté?

SPP – distribúcia, a. s. môže využívať pri svojej činnosti aj služby zmluvných partnerov. V niektorých prípadoch môže dochádzať pri tejto činnosti k spracúvaniu osobných údajov. V týchto prípadoch prevádzkovateľ dbá na dôsledný výber svojich zmluvných partnerov, posudzuje ich spoľahlivosť a v zmluvnom vzťahu má zmluvne ošetrené pravidlá ochrany osobných údajov.

Zákon ukladá prevádzkovateľovi, ktorým je SPP – distribúcia, a. s., že môže poveriť spracúvaním osobných údajov len sprostredkovateľa, ktorý poskytuje dostatočné záruky na prijatie primeraných technických a organizačných opatrení tak, aby spracúvanie osobných údajov spĺňalo požiadavky GDPR a aby sa zabezpečila ochrana práva dotknutej osoby. Subjekty, ktoré majú vykonávať v mene SPP – distribúcia, a. s. ako prevádzkovateľa spracúvanie osobných údajov sú sprostredkovateľmi a majú s SPP – distribúcia, a. s. v súlade s GDPR uzatvorenú zmluvu o spracúvaní osobných údajov.

Zoznam (kategória) sprostredkovateľov, môže byť priebežne aktualizovaný :

  • spoločnosť, ktorá zabezpečuje tlač a doručovanie listinných dokumentov, ktorých adresátom je dotknutá osoba,
  • spoločnosť, ktorá vykonáva správu a  vymáhanie pohľadávok SPP – distribúcia, a.s.,
  • spoločnosť, ktorá poskytuje komplexné a plne integrované ICT služby v oblasti informačných technológií, služby prevádzky monitoringu infraštruktúry a bezpečnostných incidentov, lokálnu ICT podporu, služby cloud computingu, softvér ako službu (SaaS),
  • spoločnosť, ktorá zabezpečuje skartáciu dokumentov,
  • spoločnosť, ktorá poskytuje elektronickú komunikačnú službu virtuálnej telefónnej ústredne a mailovej služby Poruchová linka a Zákaznícka linka (call centrum)

V súvislosti s uvedenými účelmi spracúvania osobných údajov môže dôjsť v závislosti od účelu spracúvania k poskytnutiu osobných údajov dotknutej osoby nasledovnému okruhu príjemcov –  sprostredkovatelia poverení prevádzkovateľom  a zamestnanci sprostredkovateľov z titulu výkonu ich práce a/alebo nasledovnému okruhu tretích strán – notár, exekútor, advokát v súvislosti s obhajobou právnych nárokov SPP – distribúcia, a. s., spoločnosť, ktorá poskytuje IT podporu a údržbu hardvérových zariadení a aplikácií, prevádzkovateľ poštových služieb, externý audítor, orgány verejnej moci.

5. Budú osobné údaje prenášané do tretích krajín, zverejňované alebo bude dochádzať k automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu?

SPP – distribúcia, a. s. nezamýšľa preniesť osobné údaje dotknutej osoby do tretej krajiny ani do medzinárodnej organizácie.

Spoločnosť SPP – distribúcia, a. s. získané osobné údaje dotknutej osoby nezverejňuje.

Pri spracúvaní osobných údajov dotknutej osoby nedochádza k automatizovanému individuálnemu rozhodovaniu vrátane profilovania (automatizovaným rozhodovaním je rozhodovanie, ktoré robí stroj (počítač) bez zásahu človeka, a ktoré má pre dotknutú osobu právne či iné obdobne závažné dôsledky).

6. Aké má dotknutá osoba práva?

1. Právo na prístup k osobným údajom (čl. 15 GDPR, § 21 ZOOÚ)

Dotknutá osoba má právo získať od spoločnosti SPP – distribúcia, a. s. (ďalej ako „SPP-D“ alebo „Prevádzkovateľ“) potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú. V prípade, že sú osobné údaje dotknutej osoby spracúvané, má právo získať prístup k spracúvaným osobným údajom a právo získať tieto informácie:

  • informáciu o účeloch spracúvania;
  • informáciu o kategóriách dotknutých osobných údajov;
  • informáciu o príjemcoch alebo kategóriách príjemcov, ktorým boli alebo budú osobné údaje poskytnuté, najmä v prípade príjemcov v tretích krajinách alebo medzinárodných organizácií;
  • ak je to možné, informáciu o predpokladanej dobe uchovávania osobných údajov alebo, ak to nie je možné, informáciu o kritériách na jej určenie;
  • informáciu o existencii práva požadovať od Prevádzkovateľa opravu osobných údajov týkajúcich sa dotknutej osoby alebo ich vymazanie alebo obmedzenie spracúvania a o existencii práva namietať proti takémuto spracúvaniu;
  • informáciu o práve podať sťažnosť dozornému orgánu;
  • ak sa osobné údaje nezískali od dotknutej osoby, akékoľvek dostupné informácie, pokiaľ ide o ich zdroj;
  • informáciu o existencii automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania uvedeného v článku 22 ods. 1. a 4. GDPR a v týchto prípadoch aspoň zmysluplné informácie o použitom postupe, ako aj význame a predpokladaných dôsledkoch takéhoto spracúvania osobných údajov pre dotknutú osobu;
  • informáciu o primeraných zárukách podľa článku 46 GDPR, týkajúcich sa prenosu osobných údajov, ak sa osobné údaje prenášajú do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii;
  • právo na poskytnutie kópie osobných údajov, ktoré sa spracúvajú, avšak za dodržania podmienky, že právo na poskytnutie kópie spracúvaných osobných údajov nesmie mať nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných;
Právo dotknutej osoby na prístup k osobným údajom vo svojej podstate znamená, že dotknutá osoba má právo získať od nás potvrdenie o tom, či sa spracúvajú osobné údaje, ktoré sa jej týkajú, a ak tomu tak je, má právo získať prístup k týmto osobným údajom. Na žiadosť dotknutej osoby poskytneme kópiu osobných údajov, ktoré sa spracúvajú.

2. Právo na opravu osobných údajov (čl. 16 GDPR, § 22 ZOOÚ)

Dotknutá osoba má právo na

  • to, aby Prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu opravil nesprávne osobné údaje, ktoré sa týkajú dotknutej osoby;
  • doplnenie neúplných osobných údajov dotknutej osoby, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového vyhlásenia dotknutej osoby;
Právo dotknutej osoby na opravu osobných údajov znamená, že nás kedykoľvek môžete požiadať o opravu či doplnenie Vašich osobných údajov, pokiaľ by boli nepresné či neúplné. Dotknutá osoba má právo na doplnenie neúplných osobných údajov, a to aj prostredníctvom poskytnutia doplnkového vyhlásenia.

3. Právo na výmaz osobných údajov (právo na „zabudnutie“) (čl. 17 GDPR, § 23 ZOOÚ)

Právo dosiahnuť u Prevádzkovateľa bez zbytočného odkladu vymazanie osobných údajov, ktoré sa týkajú dotknutej osoby, ak je splnený niektorý z týchto dôvodov:

  • osobné údaje už nie sú potrebné na účely, na ktoré sa získavali alebo inak spracúvali;
  • dotknutá osoba odvolá súhlas, na základe ktorého sa spracúvanie vykonáva, a to za splnenia podmienky, že neexistuje iný právny základ pre spracúvanie osobných údajov;
  • dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu osobných údajov podľa článku 21 ods. 1. GDPR a neprevažujú žiadne oprávnené dôvody na spracúvanie osobných údajov alebo dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu osobných údajov podľa článku 21 ods. 2. GDPR;
  • osobné údaje sa spracúvali nezákonne;
  • osobné údaje musia byť vymazané, aby sa splnila zákonná povinnosť podľa práva Európskej únie alebo práva členského štátu, ktorému Prevádzkovateľ podlieha;
  • osobné údaje sa získavali v súvislosti s ponukou služieb informačnej spoločnosti podľa článku 8 ods. 1. Nariadenia;

Právo, aby Prevádzkovateľ, ktorý zverejnil osobné údaje dotknutej osoby, so zreteľom na dostupnú technológiu a náklady na vykonanie opatrení podnikol primerané opatrenia vrátane technických opatrení, aby informoval iných prevádzkovateľov, ktorí vykonávajú spracúvanie osobných údajov, že dotknutá osoba ich žiada, aby vymazali všetky odkazy na tieto osobné údaje, ich kópiu alebo repliky;

Pritom platí, že právo na vymazanie osobných údajov nevznikne, pokiaľ je spracúvanie osobných údajov potrebné:

  • na uplatnenie práva na slobodu prejavu a na informácie;
  • na splnenie zákonnej povinnosti, ktorá si vyžaduje spracúvanie podľa práva Európskej únie alebo práva členského štátu, ktorému Prevádzkovateľ podlieha, alebo na splnenie úlohy realizovanej vo verejnom záujme alebo pri výkone verejnej moci zverenej Prevádzkovateľovi;
  • z dôvodov verejného záujmu v oblasti verejného zdravia v súlade s článkom 9 ods. 2. písm. h) a i) GDPR, ako aj článkom 9 ods. 3. GDPR;
  • na účely archivácie vo verejnom záujme, na účely vedeckého alebo historického výskumu či na štatistické účely podľa článku 89 ods. 1. GDPR, pokiaľ je pravdepodobné, že právo uvedené v článku 17 ods. 1. GDPR znemožní alebo závažným spôsobom sťaží dosiahnutie cieľov takéhoto spracúvania osobných údajov; alebo
  • na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;
Právo dotknutej osoby na vymazanie osobných údajov teda znamená, že musíme vymazať Vaše osobné údaje pokiaľ (i) nie sú potrebné pre účely, pre ktoré boli zhromaždené alebo inak spracované, (ii) spracovanie je protiprávne, (iii) vznesiete námietky proti spracovaniu a neexistujú žiadne prevažujúce oprávnené dôvody pre spracovanie, alebo (iv) nám to ukladá zákonná povinnosť.

4. Právo na obmedzenie spracúvania osobných údajov (čl. 18 GDPR, § 24 ZOOÚ)

Dotknutá osoba má právo na to, aby Prevádzkovateľ obmedzil spracúvanie osobných údajov, pokiaľ ide o jeden z týchto prípadov:

  • dotknutá osoba napadne správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho Prevádzkovateľovi overiť správnosť osobných údajov;
  • spracúvanie osobných údajov je protizákonné a dotknutá osoba namieta proti vymazaniu osobných údajov a žiada namiesto toho obmedzenie ich použitia;
  • Prevádzkovateľ už nepotrebuje osobné údaje na účely spracúvania, ale potrebuje ich dotknutá osoba na preukázanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;
  • dotknutá osoba namietala voči spracúvaniu podľa článku 21 ods. 1. GDPR, a to až do overenia, či oprávnené dôvody na strane Prevádzkovateľa prevažujú nad oprávnenými dôvodmi dotknutej osoby;

Právo byť vopred informovaný o zrušení obmedzenia spracúvania osobných údajov.

Ak sa spracúvanie obmedzilo, takéto osobné údaje sa s výnimkou uchovávania spracúvajú len so súhlasom dotknutej osoby alebo na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov, alebo na ochranu práv inej fyzickej alebo právnickej osoby, alebo z dôvodov dôležitého verejného záujmu Únie alebo členského štátu.

Právo dotknutej osoby na obmedzenie spracúvania osobných údajov znamená, že pokiaľ nevyriešime akékoľvek sporné otázky ohľadom spracovania Vašich osobných údajov, musíme obmedziť spracovanie Vašich osobných údajov tak, že osobné údaje dotknutej osoby môžeme len ukladať a nie ďalej spracúvať.

5. Právo na splnenie oznamovacej povinnosti voči príjemcom (čl.19 GDPR, §25 ZOOÚ)

Dotknutá osoba má právo, aby Prevádzkovateľ oznámil každému príjemcovi, ktorému boli osobné údaje poskytnuté, každú opravu alebo vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie spracúvania uskutočnené podľa článku 16, článku 17 ods. 1. a článku 18 GDPR, pokiaľ sa to neukáže ako nemožné alebo si to nevyžaduje neprimerané úsilie.

Dotknutá osoba má právo, aby Prevádzkovateľ o týchto príjemcoch informoval dotknutú osobu, ak to dotknutá osoba požaduje.

Právo dotknutej osoby na splnenie oznamovacej povinnosti voči príjemcom znamená povinnosť Prevádzkovateľa oznámiť každému príjemcovi, ktorému osobné údaje dotknutej osoby poskytol, každú opravu a vymazanie osobných údajov alebo obmedzenie ich spracúvania. Túto povinnosť Prevádzkovateľ nemá len v prípade, ak je takéto oznámenie z objektívnych dôvodov nemožné alebo si vyžaduje neprimerané úsilie.

6. Právo na prenosnosť osobných údajov (čl. 20 GDPR, § 26 ZOOÚ)

Dotknutá osoba má právo získať osobné údaje, ktoré sa týkajú dotknutej osoby a ktoré poskytla Prevádzkovateľovi, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi bez toho, aby jej Prevádzkovateľ bránil, ak:

  • sa spracúvanie zakladá na súhlase dotknutej osoby podľa článku 6 ods. 1. písm. a) GDPR alebo článku 9 ods. 2. písm. a) GDPR, alebo na zmluve podľa článku 6 ods. 1. písm. b) GDPR, a súčasne;
  • sa spracúvanie vykonáva automatizovanými prostriedkami, a súčasne;
  • právo na získanie osobných údajov v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a právo preniesť tieto údaje ďalšiemu prevádzkovateľovi bez toho, aby jej Prevádzkovateľ bránil, nebude mať nepriaznivé dôsledky na práva a slobody iných;

Dotknutá osoba má právo na prenos osobných údajov priamo od jedného prevádzkovateľa druhému prevádzkovateľovi, pokiaľ je to technicky možné.

Právo na prenosnosť údajov znamená, že máte právo získať od nás Vaše osobné údaje, ktoré ste nám predtým poskytli, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte a máte právo požadovať, aby sme Vaše osobné údaje preniesli ďalšiemu prevádzkovateľovi za splnenia zákonných podmienok; uplatnením tohto práva nie je dotknuté Vaše právo na výmaz osobných údajov. Právo na prenosnosť sa však týka len osobných údajov, ktoré sme od Vás získali na základe zmluvy, ktorej ste zmluvnou stranou alebo na základe poskytnutého súhlasu.

7. Právo namietať spracúvanie osobných údajov (čl. 21 GDPR, § 27 ZOOÚ)

Dotknutá osoba má právo namietať,  obsahom tohto práva je:

  • právo kedykoľvek namietať z dôvodov týkajúcich sa konkrétnej situácie dotknutej osoby proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, ktoré je vykonávané na základe článku 6 ods. 1. písm. e) alebo f) GDPR, vrátane namietania proti profilovaniu založenému na týchto ustanoveniach GDPR;
  • (v prípade realizácie práva kedykoľvek namietať z dôvodov týkajúcich sa konkrétnej situácie dotknutej osoby proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa jej týka, ktoré je vykonávané na základe článku 6 ods. 1. písm. e) alebo f) GDPR, vrátane namietania proti profilovaniu založenému na týchto ustanoveniach GDPR) právo, aby Prevádzkovateľ ďalej nespracúval osobné údaje dotknutej osoby, pokiaľ nepreukáže nevyhnutné oprávnené dôvody na spracúvanie, ktoré prevažujú nad záujmami, právami a slobodami dotknutej osoby, alebo dôvody na preukazovanie, uplatňovanie alebo obhajovanie právnych nárokov;
  • právo kedykoľvek namietať proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa týka dotknutej osoby, na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s priamym marketingom; pritom platí, že ak dotknutá osoba namieta voči spracúvaniu osobných údajov na účely priameho marketingu, osobné údaje sa už na také účely nesmú spracúvať;
  • v súvislosti s používaním služieb informačnej spoločnosti právo na uplatnenie práva namietať proti spracúvaniu osobných údajov prostredníctvom automatizovaných prostriedkov s použitím technických špecifikácií;
  • právo namietať z dôvodov týkajúcich sa konkrétnej situácie dotknutej osoby proti spracúvaniu osobných údajov, ktoré sa týka dotknutej osoby, ak sa osobné údaje spracúvajú na účely vedeckého alebo historického výskumu či na štatistické účely podľa článku 89 ods. 1. GDPR, avšak s výnimkou prípadov, keď je spracúvanie nevyhnutné na plnenie úlohy z dôvodov verejného záujmu;
Právo dotknutej osoby namietať teda znamená, že ako dotknutá osoba môžete vzniesť námietku proti spracovaniu Vašich osobných údajov, ktoré spracovávame pre účely priameho marketingu alebo z oprávnených dôvodov. Pri spracúvaní osobných údajov za účelmi marketingu prestaneme ihneď po obdržaní námietky.

8. Automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania (čl. 22 GDPR, § 28 ZOOÚ)

Obsahom práva dotknutej osoby súvisiaceho s automatizovaným individuálnym rozhodovaním je:

  • právo, aby sa na dotknutú osobu nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní osobných údajov, vrátane profilovania, a ktoré má právne účinky, ktoré sa jej týkajú alebo ju podobne významne ovplyvňujú, s výnimkou prípadov podľa článku 22 ods. 2. GDPR [t. j. s výnimkou prípadov, ak je rozhodnutie: (a) nevyhnutné na uzavretie alebo plnenie zmluvy medzi dotknutou osobou a Prevádzkovateľom, (b) povolené právom Európskej únie alebo právom členského štátu, ktorému Prevádzkovateľ podlieha a ktorým sa zároveň stanovujú aj vhodné opatrenia zaručujúce ochranu práv a slobôd a oprávnených záujmov dotknutej osoby alebo (c) založené na výslovnom súhlase dotknutej osoby].
Právo dotknutej osoby súvisiace s automatizovaným individuálnym rozhodovaním znamená, že ako dotknutá osoba máte právo na to, aby sa na vás nevzťahovalo rozhodnutie, ktoré je založené výlučne na automatizovanom spracúvaní, vrátane profilovania, a ktoré má právne účinky, ktoré sa vás týkajú alebo vás podobne významne ovplyvňujú. V prípadoch ak je takéto spracúvanie nevyhnutné na uzavretie alebo plnenie zmluvy alebo založené na výslovnom súhlase dotknutej osoby, prevádzkovateľ vykoná vhodné opatrenia na ochranu práv a slobôd a oprávnených záujmov dotknutej osoby, najmä prijme minimálne opatrenia, ako právo na ľudský zásah zo strany prevádzkovateľa, právo dotknutej osoby vyjadriť svoje stanovisko a práva dotknutej osoby napadnúť rozhodnutie.

9. Právo dotknutej osoby podať návrh na začatie konania v zmysle ustanovenia § 100 zákona o ochrane osobných údajov (§ 100 ZOOÚ)

Dotknutá osoba, ktorá sa domnieva, že dochádza k neoprávnenému spracúvaniu jej osobných údajov alebo došlo k zneužitiu jej osobných údajov, má právo podať na Úrade pre ochranu osobných údajov Slovenskej republiky (ďalej len ,,Úrad“) návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

Návrh na začatie konania možno podať písomne, osobne ústnou formou do zápisnice, elektronickými prostriedkami, pričom musí byť podpísaný zaručeným elektronickým podpisom, telegraficky alebo telefaxom, ktorý však treba písomne alebo ústne do zápisnice doplniť najneskôr do 3 dní.

Predmetný návrh musí v zmysle ustanovenia § 100 ods. 3 ZOOÚ obsahovať:

  • meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu a podpis navrhovateľa
  • označenie toho, proti komu návrh smeruje; názov alebo meno a priezvisko, sídlo alebo trvalý pobyt, prípadne právnu formu a identifikačné číslo;
  • predmet návrhu s označením, ktoré práva sa podľa tvrdenia navrhovateľa pri spracúvaní osobných údajov porušili;
  • dôkazy na podporu tvrdení uvedených v návrhu;
  • kópiu listiny preukazujúcej uplatnenie práva podľa § 28, ak sa takéto právo mohlo uplatniť, alebo uvedenie dôvodov hodných osobitného zreteľa;

Úrad následne rozhodne o návrhu navrhovateľa v lehote do 60 dní odo dňa začatia konania. V odôvodnených prípadoch môže Úrad túto lehotu primerane predĺžiť, najviac však o 6 mesiacov. O predĺžení lehoty Úrad písomne informuje účastníkov konania;

Vzor návrhu na začatie konania o ochrane osobných údajov môžete nájsť na webovom sídle Úradu (vzor_navrhu_na_zacatie_konania_podla_noveho_zakona.docx)

10. Právo odvolať súhlas (čl. 7 GDPR, § 14 ZOOÚ)

Dotknutá osoba má právo kedykoľvek odvolať súhlas so spracovaním osobných údajov. Odvolanie súhlasu nemá vplyv na zákonnosť  spracúvania vychádzajúceho zo súhlasu pred jeho odvolaním, pred poskytnutím súhlasu musí byť dotknutá osoba o tejto skutočnosti informovaná. Dotknutá osoba môže súhlas odvolať rovnakým spôsobom ako súhlas udelila.

11. Právo byť informovaný (čl. 13 a 14 GDPR, § 19 a 20 ZOOÚ)

Dotknutá osoba má právo, aby jej boli poskytnuté informácie o spracúvaní osobných údajov, ktoré sa jej týkajú a to v stručnej, jasnej a zrozumiteľnej forme nasledovne:

Aké informácie sa poskytujú Osobné údaje získané priamo od dotknutej osoby Osobné údaje nie sú získané priamo od dotknutej osoby
Totožnosť a kontaktné údaje prevádzkovateľa a zodpovednej osoby  

X

 

X

Účely spracúvania a právny základ spracúvania X X
Kategórie dotknutých osobných údajov X
Ak existujú príjemcovia alebo kategórie príjemcov osobných údajov  

X

 

X

Informácia o presunoch osobných údajov do tretích krajín a primeraných zárukách  

X

 

X

Doba uchovávania osobných údajov alebo, ak to nie je možné, kritériá na jej určenie  

X

 

X

Existencia jednotlivých práv pre dotknuté osoby X X
Právo odvolať súhlas so spracúvaním osobných údajov kedykoľvek keď je to relevantné  

X

 

X

Právo podať sťažnosť dozornému orgánu X X
z akého zdroja pochádzajú osobné údaje, či pochádzajú z verejných zdrojov  

 

 

 

X

Informácia o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou ako aj možné následky neposkytnutia údajov  

X

Existencia automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania, informácie o použitom postupe, ako aj význame a predpokladaných dôsledkoch takéhoto spracúvania pre dotknutú osobu  

X

 

X

Kedy majú byť informácie poskytnuté V okamžiku získania osobných údajov v primeranej lehote po získaní osobných údajov, najneskôr však do 1 mesiaca

ak sa osobné údaje používajú na komunikáciu s dotknutou osobou, najneskôr v čase prvej komunikácie

ak sa predpokladá poskytnutie osobných údajov ďalšiemu príjemcovi, najneskôr vtedy, keď sa osobné údaje prvýkrát poskytnú

12. Uplatnenie práv dotknutých osôb

Dotknutá osoba môže realizovať svoje práva vyplývajúce z Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) (ďalej ako „GDPR“) a zo zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „ZOOÚ“) podaním žiadosti.

Pre akceptovanie žiadosti o uplatnenie práv je nevyhnutné dostatočne identifikovať žiadateľa,  zrozumiteľne a jasne špecifikovať predmet žiadosti a žiadosť podpísať. V opačnom prípade bude žiadosť zamietnutá. Vzor Žiadosti na výkon práva dotknutej osoby je dostupný na webovej stránke SPP – distribúcia, a.s. na podstránke Ochrana osobných údajov.

Žiadosť môže dotknutá osoba poslať nasledovnými spôsobmi:

 

  • zásielkou doručenou (poštou alebo osobne do podateľne) na adresu sídla prevádzkovateľa: SPP – distribúcia, a. s., so sídlom Plátennícka 19013/2, 821 09 Bratislava – mestská časť Ružinov alebo
  • e-mailom na adresu: gdpr@spp-distribucia.sk

 

Prevádzkovateľ poskytuje dotknutej osobe pri uplatňovaní jej práv súčinnosť.

 

Prevádzkovateľ môže požiadať o poskytnutie dodatočných informácií potrebných na potvrdenie totožnosti dotknutej osoby, ak má oprávnené pochybnosti o totožnosti fyzickej osoby podávajúcej žiadosť.

 

V prípade práva na prístup k údajom, práva na prenosnosť a práva na výmaz údajov, ktorých zneužitie by mohlo mať zásadný dopad na práva a slobody dotknutej osoby, požadujeme, aby bol podpis žiadateľa na žiadosti zasielanej poštou/e-mailom, doručenej do podateľne úradne overený resp. aby žiadosť zasielaná e-mailom bola podpísaná kvalifikovaným elektronickým podpisom žiadateľa.

 

Ak ide o žiadosť, ktorá je zjavne neopodstatnená alebo neprimeraná, najmä pre jej opakujúcu sa povahu, prevádzkovateľ môže odmietnuť konať na základe žiadosti dotknutej osoby, alebo môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady vynaložené na vybavenie žiadosti.

 

Ak právo dotknutej osoby uplatňuje na základe plnej moci iná osoba, požadujeme predloženie originálu plnej moci s úradne overeným podpisom splnomocniteľa, pričom plná moc nesmie byť staršia ako 6 mesiacov.

 

Prevádzkovateľ poskytne dotknutej osobe informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti podľa článkov 15 až 22 GDPR a podľa § 21 až 28 ZOOÚ, bez zbytočného odkladu a v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.

Uvedená lehota sa môže v prípade potreby predĺžiť o ďalšie dva mesiace, pričom sa zohľadní komplexnosť žiadosti a počet žiadostí. Prevádzkovateľ informuje o každom takomto predĺžení dotknutú osobu do jedného mesiaca od doručenia žiadosti spolu s dôvodmi predĺženia lehoty. Ak dotknutá osoba podala žiadosť elektronicky, informácie sa podľa možnosti poskytnú elektronickými prostriedkami, pokiaľ dotknutá osoba nepožiadala o iný spôsob.

 

V prípade, ak by prevádzkovateľ neprijal opatrenia na základe žiadosti dotknutej osoby, bezodkladne a najneskôr do jedného mesiaca od doručenia žiadosti informuje dotknutú osobu o dôvodoch nekonania a možnosti podať sťažnosť dozornému orgánu (Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky) a uplatniť súdny prostriedok nápravy podľa GDPR, resp. podať návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov podľa § 100 ZOOÚ.