Spoločnosť garantuje transparentný a nediskriminačný prístup k svojej sieti pre všetky subjekty na plynárenskom trhu, kde zaznamenáva nárast počtu nových dodávateľov. Okrem toho SPP – distribúcia, a.s., iniciovala projekt „Kontakt so zákazníkom“ zameraný na zlepšenie služieb pre existujúcich aj potenciálnych odberateľov zemného plynu. Na tieto témy sme sa pozhovárali s Ing. Marekom Paálom, riaditeľom sekcie distribučných služieb SPP – distribúcia, a.s.
1. Aké sú vlastne úlohy SPP – distribúcia na plynárenskom trhu?
SPP – distribúcia je zodpovedná za spoľahlivú, bezpečnú a efektívnu distribúciu zemného plynu cez rozvodné plynárenské zariadenia až ku koncovým zákazníkom. Zabezpečuje pripojenie k distribučnej sieti a odpočty spotreby zemného plynu. V pôsobnosti našej spoločnosti je aj predaj distribučných kapacít, rozvoj, prevádzka a údržba plynárenských sietí, ako aj vyvažovanie siete a dispečing. Za našich zákazníkov považujeme nielen všetkých dodávateľov plynu, ale aj koncových, takmer 1, 5 mil. zákazníkov. Práve s nimi súvisí naša snaha zlepšovať služby, ktoré im poskytujeme, najmä v oblasti pripájania.
2. Aké má dopady liberalizácia trhu na vašu spoločnosť?
Z pohľadu našej spoločnosti priniesla liberalizácia vyšší počet hráčov na trhu s plynom (dodávateľov plynu). SPP – distribúcia ako prevádzkovateľ distribučnej siete garantuje pre všetky subjekty transparentný a nediskriminačný prístup do svojej siete.
3. Jednou z hlavných činností SPP – distribúcia je pripájanie k distribučnej sieti. Aké služby poskytujete v tejto oblasti?
Naše služby zahŕňajú poskytovanie informácií o pripájaní pre nových zákazníkov a zároveň poskytujeme aj asistenciu k žiadostiam o technické zmeny na existujúcom odbernom plynovom zariadení, uzatváranie a finalizovanie zmlúv o pripojení k distribučnej sieti, informačný servis a poradenskú službu.
4. Existujúci aj potenciálni záujemcovia o pripojenie k distribučnej sieti majú na výber medzi telefonickým a osobným kontaktom. Je v týchto službách nejaký rozdiel?
Oba spôsoby poskytujú rovnako kvalitné služby. Záleží iba na zákazníkovi, aký spôsob kontaktu uprednostňuje. Niektorí zákazníci totiž preferujú riešenie špecifických problémov s pripojením prostredníctvom osobného kontaktu. Ten im zabezpečujú Zákaznícke kancelárie pre pripájanie k distribučnej sieti. Časovo zaneprázdnení zákazníci zasa oceňujú zriadenie Zákazníckej linky pre pripájanie k distribučnej sieti 0850 269 269, kam môžu v pracovných dňoch v čase od 7. 30 do 16. 00 hod. zatelefonovať, a tak získať komplexné odborné poradenstvo v oblasti pripájania alebo požadovaných zmien na odbernom mieste. Navyše operátori Zákazníckej linky zašlú vyplnené formuláre a návrh zmluvy o pripojení k distribučnej sieti na adresu zákazníka.
5. Rozlišujete medzi pripájaním domu, respektíve malého odberateľa a veľkým zákazníkom?
Ak chceme poskytovať kvalitné služby všetkým zákazníkom, musíme prihliadať na ich potreby. Preto sme pre kategórie zákazníkov „domácnosť“ a „maloodber“ zriadili Zákaznícke kancelárie pre pripájanie k distribučnej sieti v Bratislave, Nitre, Žiline a v Košiciach. Pripájaniu zákazníkov so spotrebou nad 60-tisíc m3 zemného plynu / ročne sa venuje špeciálna kancelária vo Zvolene. Tieto mestá sú pre SPP – distribúcia, kľúčové z pohľadu počtu nových pripojení k distribučnej sieti, ako aj z hľadiska rozmiestnenia na území Slovenska. Tým sa to však nekončí. Budeme sa neustále snažiť operatívne reagovať na požiadavky našich zákazníkov a v súlade s nimi rozširovať ponuku poskytovaných služieb.
Služby, ktoré poskytujeme:
Pripojenie k distribučnej sieti a zmeny na existujúcich odberných plynových zariadeniach pre:
- Domácnosti
- Bytové domy
- Maloodber
- Stredno a veľkoodber
Zákaznícka linka pre pripájanie k distribučnej sieti
0850/269 269
Zákaznícke kancelárie pre pripájanie k distribučnej sieti:
Bratislava Votrubova 1
Žilina Závodská cesta 26
Košice Moldavská 12
Nitra Levická 9
Zvolen* Lieskovská cesta 5
(*pre zákazníkov so spotrebou plynu nad 60 tis. m3 / ročne)
pripajanie@distribuciaplynu.sk
PR-CL HN04226